Planning en info over de werken

Geplande werken bij klanten thuis 

Goed nieuws !

Vanaf 11 mei 2020 mogen onze technici opnieuw bij klanten langs om geplande werken uit te voeren, ook voor het glasvezelnetwerk.

Wij werken momenteel een nieuwe planning uit om opnieuw in jouw buurt aan de slag te gaan.

Als jouw afspraak tijdens de corona-lockdown geannuleerd werd, maken we met jou een nieuwe afspraak. Je hoeft zelf niets te ondernemen. We werken eerst de eerder uitgestelde afspraken weg. Daarna plannen we afspraken in met nieuwe klanten. 

We doen dit steeds op een veilige manier. 1,5 meter afstand houden, het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen (mondmasker, handschoenen, ...) en het wassen van de handen voor en na klantbezoek zijn de basisregels. 

Als klant kan je ook meehelpen. Hou steeds 1,5 meter afstand, voorzie een vrije doorgang naar de plaats waar de werken worden uitgevoerd en zet deuren open, zo nemen onze technici zo weinig mogelijk deurklinken vast. 

Heb je nog vragen, bekijk onze veelgestelde vragen-sectie of neem contact op met ons glasvezelteam via [email protected]

Impact van de corona-virus maatregelen ?

De federale regering heeft recent strenge maatregelen doorgevoerd om de verspreiding van het virus in te perken. Momenteel tot en met 3 mei 2020.  

Ook Fluvius volgt deze richtlijnen en schort alle niet-dringende werken tijdelijk op.

Wanneer de situatie weer normaliseert, informeren we jou meteen over de volgende stappen. Op basis van de evolutie van de maatregelen maken we een nieuwe planning op. 

Heb je nog vragen, bekijk onze veelgestelde vragen-sectie of neem contact op met ons glasvezelteam via [email protected]

Volgende infomoment staat gepland op?

Het volgende infomoment is gepland op 18 februari 2020 tussen 17 en 20u in CC Kruispunt, Maria Doolaeghestraat 2, 8600 Diksmuide.
 
Op de infosessies krijg je meer info over het principe van glasvezel, het internet van de toekomst, en de voordelen voor jou. Natuurlijk ook informatie over welke wijken en straten, het plan van aanpak, uit te voeren werken, de dienstverleners (providers) … Kortom alles wat je moet weten over jouw internet van de toekomst, zodat je binnenkort van allerlei voordelen kan genieten.

De infosessie is opgevat als een beurs met vrije toegang. Je kan er ter plaatse ook jouw aansluitingsaanvraag indienen met de hulp van een Fluvius-medewerker.

Heb je nog vragen, bekijk onze veelgestelde vragen-sectie of neem contact op met ons glasvezelteam via  [email protected]

Steek je licht op tijdens een van de infomomenten die wij organiseren

Voor we starten met de werken organiseren we enkele infosessies waar we haarfijn uitleggen hoe we glasvezel ook tot bij jou kunnen brengen. Op de infosessies krijg je meer info over welke wijken en straten, het plan van aanpak, uit te voeren werken, providers … Kortom alles wat je moet weten over jouw internet van de toekomst.

De eerste infosessie voor de bewoners vindt plaats op 18 februari 2020 tussen 17 en 20u in CC Kruispunt, Maria Doolaeghestraat 2, 8600 Diksmuide.

Heb je nadien nog vragen, bekijk onze veelgestelde vragen-sectie of neem contact op met ons glasvezelteam via  [email protected]

 

Eerste schop in de grond?

In het 4de kwartaal van 2019 starten we met de werken in je straat. Dan stoppen we eerst de glasvezelkabel in de grond en bouwen daarnaast ook de POP-stations (Point of Presence: punt van aanwezigheid) of ook wel wijkcentrales genoemd. Alle glasvezelkabels uit je woning komen uit in zo’n wijkcentrale. 

Afgebakende gebieden zijn indicatief. Kijk hier na of jouw adres in het pilootgebied ligt.